با مراکز کاربرد ویدئو کنفرانس آشنا شوید

کاربرد ویدئو کنفرانس
کاربرد های ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئوکنفرانس با توجه به ماهیتی که در برقراری ارتباطات تصویری دارند کاربرد های بسیار زیاد و قابل اهمیتی دارند.
ویدئو کنفرانس معمولا برای مراکز درمانی ، آموزشی جهت برگزاری کلاس های آموشی و در سازمان های دولتی، موسسات مالی و خصوصی جهت برگزاری جلسات تصمیم گیری که بصورت نقطه به نقطه و یا چند نقطه ای قابل استفاده می باشد.

در این مقاله در نظر داریم کاربرد های ویدئوکنفرانس را در سازمان های مختلف بررسی کنیم ، با ما همراه باشید .

کاربرد ویدئو کنفرانس در سازمان های نظامی :

اهمیت بالا در عدم نفوذ اطلاعات و حساسیت در برقراری جلسات ویدئوکنفرانس دلیل دقت بالا در انتخاب برند های ویدئوکنفرانسی در سازمان های نظامی و دولتی شده است. تجهیزات ویدئو کنفرانس  به دلیل دارا بودن پروتکل  امنیتی AES این امکان را فراهم می کنند تا جلسات کاملا بصورت محرمانه و با امنیت بالا برگزار شوند.

امکان استفاده ااز Firewall در دستگاه های ویدئو کنفرانس و تغییر رنج پورت ها (کم یا زیاد کردن) موارد قابل توجه دایره فاوا می باشد.

ویدئو کنفرانس

کاربرد ویدئو کنفرانس در علوم پزشکی (تله مدیسین) :

در بعضی از موارد عدم دسترسی به پزشک  به بهای جان یک انسان تمام می شود. از موارد مورد استفاده ویدیو کنفرانس در پزشکی می توان به آموزش و افزایش تجربه دانشجویان پزشکی تا بتوانند یک عمل جراحی و مشکلات احتمالی را به صورت زنده ببینند، رویت جراحی های پر اهمیت بدون حضور پزشک، ویزیت بیماران توسط متخصص از راه دور و حتی اتصال دستگاه های اسکوپ پزشکی در هر حوزه را به ویدئو کنفرانس و … اشاره کرد.

ویدیو کنفرانس

کاربرد ویدیو کنفرانس در آموزش:

انتقال اطلاعات همیشه امر مهمی برای هر سازمان دولتی یا خصوصی است ،

دستگاه های ویدیو کنفرانس با توجه به قابلیت ضبط و انتشاری که دارند می توانند در این حوزه به آموزش و صرفه جویی در زمان کمک کنند. قابلیت  انتشار یا همان streem  کردن  باعث کاهش هزینه شده است. قابلیت رکود کردن در بعضی از سیستم های ویدئوکنفرانس باعث آرشیو سازی کلاس های اموزشی شده است که از برگزاری مجدد کلاس ها جلو گیری کنند.

کاربرد ویدئو کنفرانس در تجارت :

اولین کلماتی که به ذهن ما بعد از شنیدن تجارت می رسد کاهش هزینه افزایش درآمد و یا در خانه ماندن و کار کردن بوده
ایا ماهیت ویدئوکنفرانس چیزی جز این است ؟

کاربرد ویدئو کنفرانس

کاربرد ویدئوکنفرانس در بحران:

در وضعیت های فوری و اضطراری که زمان برای حضور در محل وجود ندارد یا بحران هایی مثل سیل و زلزله و… که دسترسی به مناطق مربوطه را محدود می سازد میتوان از ویدئوکنفرانس بهره برد.

کاربرد ویدئوکنفرانس در صنعت:

نظارت بر تولید و توزیع و صادرات بدون صرف وقت برای سفر های تجاری.
پرزنت برای مشتریان و تصمیم گیرندگان از راه دور که این امر خود کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان را به دنبال دارد که باعث دستیابی هر  چه سریع تر به مقاصد می شود.

منبع: شرکت مهندسی نوآوران تحقیق