کاربردهایی مفید از ویدئو کنفرانس

ضبط و بازپخش ویدئوها از مهمترین و خلاقانه ترین امکاناتی است که صنعت ویدیو کنفرانس در اختیار ما قرار می دهد. دیدن اشخاص علاوه بر شنیدن صدایشان تاثیر شگرفی در ملاقات ها و جلسات روزانه اداری و شرکت ها داشته ولی توانایی ضبط و استفاده از آنها در مواقع نیاز، تکنولوژِی ویدئو کنفرانس را به بالاترین حد خود رسانده است.

جذب و آموزش نیروهای جدید
هنگامی که شرکت نیروی جدیدی استخدام می کند معمولا یک سری از اطلاعات باید به نیروهای تازه وارد آموزش داده شود تا اطمینان حاصل شود که از کار و وظیفه خود در شرکت مطلع هستند. این پروسه در شرکت های کوچک امری ساده است اما در شرکت های بزرگ و بین المللی که به عنوان مثال ۲۰ کارشناس فروش استخدام کرده که در کشورهای مختلفی مستقر هستند چه باید کرد؟
با استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس این پروسه به امری ساده تبدیل می شود. بجای اینکه تمام نیروها از سراسر دنیا در یک نقطه جمع شوند با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس می توان آموزش های لازم را از راه دور در اختیار کارمندان قرار داد و آنها نیز می توانند با ضبط و باز بینی برنامه ها اشکال های احتمالی که در کار برایشان پیش می آید را اصلاح کنند. اگر شرکت مادر بخواهد که تمام نیروها در یک زمان مشخص در جلسه آموزشی شرکت کنند آنگاه می توان ویدیو کنفرانس را به صورت زنده و از شرکت مادر هدایت کرد.

اطلاع رسانی اهداف شرکت به سایر افراد در مکان ها ی مختلف
با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس شما می توانید جلساتی از شرکت که در مورد اهداف جدید و دستیابی به امکانات تازه است را اطلاع رسانی کرده و افرادی که در جلسه حضور نداشته اند را از دستاوردهای جدید شرکت مطلع نمایید.

غلبه بر محدودیت های ایجاد شده به واسطه تفاوت ساعت در مناطق مختلف
تصور کنید که شعبه های مختلف یک شرکت بزرگ در نقاط مختلف کشور و یا دنیا پراکنده شده باشد. به علت تفاوت ساعت در مناطق مختلف گاه امکان حضور کارمندان در جلسات وجود ندارد ولی می توان با استفاده از تجهیزات ویدیو کنفرانس این جلسات را ضبط و در زمان مناسب به بازبینی آن پرداخت.
یکی از بزرگترین دارایی هایی که یک شرکت دارد اطلاعات آن است. تحقیقات صنعتی، ارتباطات بین نیروها و مدیریت، جلسات آموزشی و  استراتژی های فروش فقط بخشی از اطلاعاتی است که در یک شرکت ضروری و حیاتی است. این اطلاعات هنگامی مهمتر می شوند که از آنها استفاده درست و مناسبی صورت گیرد و نیز شخصی از اطلاعات بهره ببرد که بیشترین نیاز را به آن دارد. حال در نظر بگیرید که گروهی از افراد شرکت در منطقه ای دور و با ساعت جغرافیایی متفاوت و یا در حال سفر و انجام ماموریت به اطلاعات نیاز پیدا می کنند. با استفاده از سیستم ویدیو کنفرانس و تجهیزات ویدئو کنفرانس می توان در هر ساعتی از شبانه روز و در هر مکانی به اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

ایجاد فرصت های آموزشی
ضبط و ذخیره سازی جلسات درسی یکی دیگر از خدماتی است که با استفاده از  تجهیزات ویدئو کنفرانس به آسانی امکان پذیر شده است. به عنوان مثال برای دانش آموزان روستاهای دور افتاده می توان امکانات آموزشی و جلسات آموزش زبان فراهم کرد. همچنین تکنولوژِی ویدئو کنفرانس برای دانش آموزی که از جلسه کلاس غایب بوده، بسیار موثر است.

سیستم ویدئو کنفرانس برای دانشجویان پزشکی
با بهره گیری از تجهیزات ویدیو کنفرانس می توان به دانشجویان رشته های پزشکی کمک زیادی کرد. با ضبط و ذخیره ویدئوهای اتاق عمل و بازبینی مجدد آن توسط دانشجویان می توان از جزئیاتی که هنگام انجام جراحی توسط اساتید از نگاه دانشجویان غافل مانده آگاه شد.