جلسات ویدئویی بهترین راهکار برای دورکاری گروهی

جلسات ویدئویی

 جلسات ویدئویی با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس یک روش قابل اعتماد برای دورکاری گروهی را ارائه می دهد تا تعامل رو در رو را در هر زمان که کارمندان یکدیگر را ملاقات می کنند، فراهم آورد. از طریق سیستم های مشارکتی و همکاری با کیفیت بالا دورکاری گروهی را کاربردی و بهره ور ساخته است.

۴ دلیل کاهش بهره وری در دورکاری گروهی

با ایجاد یک تغییر اساسی در عادات روزانه مان به دلیل COVID-19، سردرگمی و بنابراین کاهش بهره وری تاحدودی اجتناب ناپذیر بود. صرفنظر از این ویروس همه گیر، دلایل بسیاری وجود دارد که با کاهش تمرکز و بهره وری دورکاری گروهی مواجه شویم که در ادامه چهار دلیل برجسته آن عنوان شده اند:

  1. عدم برقراری ارتباط

کار گروهی از راه دور نیازمند برقراری ارتباط بصورت راه دور می باشد، که به مقدار زیادی با همکاری در یک فضای کاری مشترک تفاوت دارد. کارمندانی که عادت داشتند پشت میز همکار خود رفته یا برای یک صحبت غیر رسمی و بداهه، یک هم تیمی را در اتاق استراحت گیر بیاورند، ممکن است به شدت مخالف برقراری ارتباط موثر در یک محیط کاری راه دور باشند.

  1. برنامه ریزی

برخلاف تیمی که در فضای مشترکی کار می کنند، تیم راه دور همیشه برنامه ریزی مشابهی را با همکاران خود به اشتراک نمی گذارد. از آنجائیکه در دفتر کار، اعضای تیم عموماً ساعت های تنظیم شده ای دارند، همان کار از خانه می تواند دسترس پذیری متفاوتی داشته باشد، مثل ساعات کاری در طول شب یا آخر هفته ها. با وجود تمام این اختلافات زمانی (و حتی اختلاف زمان منطقه ای)، ممکن است تضادهایی در برنامه ریزی رخ دهد و در آنچه شما قادر به انجام آن هستید مداخله ای ایجاد کند.

  1. موضوعات فنی

کار کردن از خانه به شدت به استفاده از تکنولوژی متکی است، بنابراین زمانیکه دستگاه ها در معرض مشکلات فنی قرار می گیرند، اعضای تیم راه دور ممکن است تا زمانیکه مجدداً تلاش به برقراری ارتباط با همکاران خود کنند، در دسترس نباشند. این مشکل می تواند ناشی از کمبود شارژ باتری، مشکلات اینترنت، WiFi ضعیف، مشکلات کامپیوتری یا یک تاخیر در حین یک تماس کنفرانسی باشد، مشکلات فنی قطعاً بهره وری شما را محدود می سازند.

  1. زمان رویارویی و فرهنگ سازی

تعامل رو در رو برخلاف تبادل ایمیل، پاسخ های سریع تری را فراهم آورده و سردرگمی کمتری ایجاد می کند. زمانیکه ارتباط رو در رو برقرار می گردد، یک دارایی حتمی و ضروری محسوب می شود، که متاسفانه بسیاری از دورکاری گروهی فاقد آن هستند. همه کارکنان راه دور، برای این نوع کار تیمی ارزش قائل نمی شوند، که بدین معناست که آن ها فرصت هایی را برای افزایش وضوح ارتباط و فرهنگ سازی از دست می دهند.

نتیجه گیری

مردم وابسته به تعاملات متداول رو در رو هستند ومهم ترین مشکل دورکاری گروهی غفلت از این واقعیت است. بدون زمان رویارویی ثابت، تیم غیرمتمرکز شده و بهره وری کاهش می یابد. کلید موفقیت پایدار شامل تنظیم اهداف روشن و تعیین مهلت های زمانی، پیاده سازی پاسخگویی و اولویت بندی ارتباطات رو در رو است. چنانچه تیم شما از این مهارت ها استفاده کند، می تواند بهره ور مانده و در محیط کاری راه دور نیز مشتاق بماند.

در ادامه به چند سوال که ممکن است  برای شما هم در خصوص دورکاری گروهی بوجود آمده باشد پاسخ می دهیم.

سوالات متداول در باره دورکاری گروهی

برای کسانیکه برای اولین بار دورکاری انجام می دهند، یا افرادی که به نکات جدیدی برای بهره وری بیشتر نیاز دارند، در اینجا سوالات متداول در خصوص دورکاری گروهی مطرح شده است.

شما چگونه با یک تیم راه دور فرهنگ سازی می کنید؟

برقراری ارتباط. بمنظور ایجاد یک فرهنگ قوی از راه دور، برای تیم خود جلسات ویدئویی هفتگی تنظیم کنید تا باهم به بحث بپردازند و ارتباط رو در رو داشته باشند. زمانی را برای درگیر شدن در مباحث غیر کاری اختصاص دهید تا اعضای تیم را بهتر درک کنید و آن ها را در سطح شخصی آن ها بشناسید.

چطور با تیم خود از راه دور جشن می گیرید؟

راه های متعددی برای جشن گرفتن از راه دور با تیمتان وجود دارد. یک ویدئوی قدردانی ارسال کنید، یک کانال رسمی در پلتفرم های مجازی بسازید و در حین جلسات ویدئویی هفتگی، موفقیت های کوچک و بزرگ را در آن به اشتراک بگذارید.

چگونه روحیه تیمی را در زمانیکه از راه دور کار می کنید، ایجاد می کنید؟

شما می توانید از طریق برنامه ریزی جلسات تیم در هفته در تیم خود روحیه ایجاد نمائید، همانطور که به دنبال بازخورد معمول در خصوص پشتیبانی و حمایت شرکت از هر کارمند هستید. برخی شرکت ها، سایت های مجازی را سیستم خوبی برای ارتباط با کل تیم می دانند، در حالیکه همچنین کارهایی هم در این زمینه انجام می شود. مسابقات دوستانه تیمی، پس از یک دوره پر استرس از بارکاری سنگین، یک روش مطمئن دیگر برای شناخت یکدیگر در سطوح عمیق تر می باشد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق