برقراری ارتباطات ویدئویی به سادگی یک تماس تلفنی

ارتباط ویدئویی هوشمند

  • ویدئوی هوشمند چیست؟
  • انتقال بصری مستقیم، دارای امکانات گسترده، منعطف
  • حذف پیچیدگی های غیر ضروری
  • کاهش ترس با افزایش استفاده
  • ساده تر اما کاراتر
  • مورد علاقه تیم آی تی
  • حذف موانع ورود
  • اکتشاف تجربه ارتباطات ویدیویی

ویدئوی هوشمند چیست؟

  1. تجربه کاملا ساده کاربر با استفاده از ویدئو کنفرانس
  2. از بین بردن مرزهای بین تکنولوژی و کاربر
  3. تنها راهکار، تکنولوژی های مختلف نیست

همانطور که گوشی های هوشمند اساسا ارزش یک دستگاه تلفن همراه را از نو تعریف می کنند، ویدیوی هوشمند نیز ویدیو کنفرانس را با تجربه برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی خارق العاده، ساده برای استفاده و با امکانات گسترده و HD از نو تعریف می کند.
ویدیو کنفرانس به منظور قرار گیری در دسته ویدئوی هوشمند، باید تجربه ای بصری فارغ از ناامیدی فراهم کند.
باید شما را به طیف وسیعی از برنامه های کاربردی (مانند جلسات برنامه ریزی شده و تقویم ها، پخش و ضبط، مکالمه گروهی، به اشتراک گذاری محتوای HD) متصل کند، تا همانند نحوه کار شما با نرم افزارهای کاربردی گوشی هوشمندتان، بدون نیاز به درک طریقه کار تکنولوژی های پس زمینه، با فشردن یک دکمه به آنچه که می خواهید دسترسی داشته باشید. لازمه این کار، این است که از طریق یک رابط کاربری ساده که کشف مرزهای جدید را ترویج داده و آموزش را کاهش می دهد و مسئولیت مدیران را مورد پشتیبانی قرار می دهد، کارها انجام گیرند.

تجربه ویدئوی هوشمند، پیچیدگی ویدئو کنفرانس سنتی را حذف می کند، بنابراین می توانید بر روی ارتباط برقرار شده تمرکز کنید.
 انتقال بصری مستقیم،  دارای امکانات گسترده ، منعطف

تجربه بصری کاربر
حقیقت این است که اگر کار کردن با وسیله ای بدون راهنمای کاربری، به اندازه کافی آسان نباشد، هرگز از آن استفاده نخواهید کرد. به همین دلیل کار با ویدیوی هوشمند به سادگی استفاده از تلفن های هوشمند است. می توانید از طریق بررسی نرم افزارهای کاربردی، یکی را بر روی صفحه نمایش انتخاب کرده و به سادگی با آن کار کنید. نیازی به خواندن دفترچه راهنمای پیچیده یا حمایت دپارتمان آی تی نخواهید داشت. کار با ویدئوی هوشمند برای هرکسی بدون نیاز به آموزش، آسان است.
سرها را بالا بگیرید!
هدف مکالمه حضوری با فردی، اگر نتوانید او را نگاه کنید، چیست؟
تجربه ویدئو کنفرانس هوشمند به این معناست که شما مجبور نخواهید بود به منظور انجام کارهایتان از طریق ویدئو، به دلیل کار با دستگاه کنترل از راه دور بسیار پیچیده، سر خود را پایین بگیرید. همیشه سر خود را بالا خواهید گرفت و بر روی ارتباط برقرار شده تمرکز خواهید کرد.
اکنون می توانید به تمام نرم افزارهای کاربردی قابل دسترس، از طریق یک رابط کاربری ساده با فشردن یک دکمه دسترسی پیدا کنید.
برنامه هایی با امکانات گسترده
چه کسی تمایل دارد فقط برای بررسی سریع تقویم یا نگاه کردن به یک آدرس برای تماس با فردی، بین نرم افزارهای کاربردی بچرخد؟ این مسئله فقط باعث پیچیدگی کار خواهد بود. ویدئوی هوشمند، برنامه هایی مانند تقویم، امکانات ضبط و پخش و توانایی میزبانی تماس چند طرفه از طریق یک رابط کاربری را به همراه دارد و دردسر تعویض برنامه های مختلف به منظور دسترسی به اطلاعات مورد نیاز را حذف می کند.
تصور کنید که دیدن برنامه زمان بندی تان بر روی صفحه نمایش، بدون نیاز به تقویم چگونه خواهد بود. سهولت یک تماس با چندین نفر، به وسیله فشار ساده یک دکمه و بدون به یاد داشتن شماره تماس های طولانی و یا پیدا کردن و تایپ کردن شماره ها، را در نظر بگیرید، این ویدئوی هوشمند است.
انعطاف پذیر به منظور استفاده در کنار دستگاه های دیگر  برای دنیای BYOD (BYOD: دستگاه های همراه شخصی)
چرا باید ارتباطات ویدئویی به اتاق های کنفرانس محدود شود؟ دنیای ما پر است از گوشی های هوشمند و تبلت های مختلف و ما باید قادر باشیم از این دستگاه ها برای ارتباطات ویدئویی بدون کاهش کیفیت استفاده کنیم. برای اینکه ویدئو کنفرانس به طور گسترده در سازمان شما پذیرفته شود، باید در تمامی دستگاه های موبایل قابل دسترسی باشد و برنامه هایی با امکانات وسیع که در راه حل ویدئو کنفرانس مبتنی بر اتاق به آنها دسترسی دارید، برایتان فراهم کند.
ویدئوی هوشمند با این تعهد که کیفیت ویدئو کنفرانس در سالن کنفرانس را در گوشی ، تبلت، لپ تاپ و دسکتاپ شما فراهم خواهد کرد، خود را ارائه می کند.

 حذف پیچیدگی های غیر ضروری
پیش از این، ویدئو کنفرانس در اطراف دستگاه های پیچیده در اتاق کنفرانس ساخته شده بود، که با جعبه هایی بزرگ در قفسه ها یا مراکز داده، متصل شده بود که از طریق ISDN توسط دستورات DTMF با هم ارتباط برقرار می کردند. پیچیده به نظر می رسد؟ پیش از این، اینگونه بود! نتیجه حاصل، تجربه ای منفی برای کاربر بود، چرا که سیستم های پیشین (سامانه های به ارث رسیده) برای استفاده دشوار بودند و طوری طراحی شده بودند که توسط شرکت های مخابراتی منطقه ای و ارائه دهندگان خدمات قابل راه اندازی و اجرا بودند، نه توسط دپارتمان های آی تی و تجار و فعالان اقتصادی.

 ISDN (Integrated Services Digital Network)، شبکه دیجیتالی خدمات یکپارچه : استاندارد بین المللی ارتباطات برای ارسال صدا؛ ویدئو و اطلاعات از طریق خطوط تلفن دیجیتال با سیم های تلفن معمولی. سیستم ویدئو کنفرانس برای متصل کردن خطوط متعدد ISDN به یکدیگر و برقراری ارتباط از طریق تونDTMF قدیمی استفاده می شد که نتیجه آن کیفیت و قابلیت اطمینان پایین بود.

DTMF(Dual Tone Multi-Frequency)، دو تون چند فرکانسی: این سیستم که در سال ۱۹۶۴ معرفی شد، سیستمی است که توسط تلفن های کابل زمینی دکمه ای (Touch-Tone) با اختصاص یک فرکانس خاص (متشکل از دو تون جداگانه) برای هر کلید مورد استفاده قرار می گیرد، به طوری که به راحتی توسط یک ریز پردازنده قابل شناسائی است.
تجربه ویدئوی هوشمند با حذف کردن خطوط بین سیستم و زیر ساخت از طریق استفاده از یک رابط بصری، تمام این موانع را حذف می کند.

با حذف پیچیدگی های غیر ضروری تجربه ای کاملا بصری خواهید داشت. عدم نیاز به دانستن نحوه کار این تکنولوژی، اعتماد به نفس شما را در کار با آن افزایش داده و استفاده از این سیستم را ترویج می دهد و در نتیجه کل سازمان شما به راحتی می تواند در در ارتباطات ویدئویی شرکت کند.
“طبق بیشتر مطالعات، اولین ترس بزرگ مردم، سخنرانی عمومی است. دومین ترس مرگ است. درست به نظر می رسد؟ این بدان معناست که هنگام شرکت در تشییع جنازه، برای یک فرد متوسط قرار گرفتن در تابوت راحت تر از مداحی است.”

جری سینفلد

 کاهش ترس با افزایش استفاده
تفاوت ویدئوی هوشمند

  1. رابط کاربری کاملا ساده
  2. سیستم های سطح بالا و حرفه ای تر  با پیچیدگی کمتر
  3. برنامه هایی اضافه با دسترسی آسان
  4. ضبط و پخش آسان و قابلیت سیار بودن
  5. زیر ساختی که در محیط های مجازی VMware®  و  HyperV® اجرا می شود.

 چه تاثیری در کسب و کار شما می تواند داشته باشد.

  1. باعث کاهش ترس می شود: کاربران به احتمال زیاد حالت از راه دور را انتخاب کرده و آن را امتحان کنند.
  2. هزینه های خرید و پشتیبانی کمتری دارد.
  3. کاربر به راحتی به آن عادت می کند.
  4. این تکنولوژی باعث ترس کاربران نمی شود و در نتیجه می توانند در گیر برنامه های وسیع فراهم شده شوند.
  5. تکنولوژی که دپارتمان آی تی در حال حاضر از آن استفاده می کند و با هزینه پایین خرید، پشتیبانی و نگهداری آشناست.

  “سادگی کمال نهایی است”

لئوناردو داوینچی
توجه به سادگی کلی

عملکرد

  1. ضبط و پخش کنفرانس
  2. تغییر تماس های دو نفره به تماس های پنج نفره و حتی بیشتر
  3. قابلیت ادغام با Microsoft Outlook
  4. امکان آگاهی از تماس ویدئویی در تمام دستگاه ها
  5. انتقال تماس از سیستم اتاق کنفرانس به دستگاه تبلت یا موبایل
  6. دعوت از افراد بدون سیستم ویدئویی برای پیوستن به ارتباط ویدئویی شما
  7. شرکت در جلسات هفتگی
  8. برپا سازی جلسات

 تجربه سیستم های ویدئویی هوشمند

  1. پیمایش و کلیک بر روی آیکون رکورد
  2. افزودن افراد دیگر از منوی فهرست راهنما به هنگام نیاز
  3. ارسال ایمیل
  4. به صورت خودکار ، هنگام روشن بودن سیستم ویدئو کنفرانس و ورود به رابط نرم افزار ویدئویی در تمامی دستگاه ها
  5. انتقال تماس با فشردن فلش سبز در نرم افزار رابط ویدئویی
  6. ارسال ایمیل دعوتنامه (برای ارتباط فقط با لپ تاپ/اینترنت/وب کم)
  7. یافتن جلسه در فهرست راهنما و کلیک بر روی آن به منظور ملحق شدن به جلسه
  8. فقط با ارسال یک ایمیل می توانید با افراد دیگر تماس برقرار کنید.

 تجربه سیستم های ویدئویی پیشین
تایپ کردن IP Address و استفاده از تنظیمات دوربین ها (Far End) برای پیمایش در منو و شروع ضبط با پایان تماس، تمام شرکت کنندگان کد ارتباطی را یافته و شماره گیری می کنند، در کلید DTMF تایپ کرده یا افراد را از فهرست انتخاب می کنند، اما این انتخاب محدود به چند نفر است.
با نصب یک Plugin، غیر قابل دسترس، کد ارتباطی را شماره گیری کرده مستقیما وارد جلسه شوید یا با پیمایش DTMF  یا دکمه های Arrow Key جلسه مورد نظر را بیابید.
با دپارتمان آی تی تماس گرفته و درخواست کنید جلسه ای ارتباطی را فراهم کنند و جزئیات تماس را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید اطلاعات را در اختیار کاربران خود بگذارید.

 ساده تر اما کاراتر
هرگز کسی با دیدن دستگاه کنترل از راه دور پیچیده فکر نکرده است که چون دکمه های بیشتری دارد، کار کردن با آن آسان است. تکنولوژی برتر و سطح بالا نیازی به پیچیدگی ندارد. چرا باید یک دستگاه کنترل از راه دور ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ دکمه داشته باشد، درحالیکه با دو دکمه نیز همان کار را می توان انجام داد؟ در حقیقیت، تجربه سیستم های ویدئویی هوشمند به معنی قابلیت های فراوان است. هوشمند یعنی کارایی در عین حال سادگی.

 تیم آی تی عاشق آن خواهد شد.
پیشتر، استفاده از ویدئو کنفرانس دشوار بود و هزینه ها و پیچیدگی های این تکنولوژی برای اکثر دپارتمان های آی تی طاقت فرسا بود. اما زمانی که یک سیستم ویدئو کنفرانس واقعا هوشمند است، سرمایه گذاری آی تی بسیار ناچیز بوده و قابلیت های سیستم بسیار گسترده خواهد بود. ویدئوی هوشمند مانند مجموعه ای از برنامه های کاربردی عمل می کند. دپارتمان های آی تی، با آشنایی و تجربه هرچه بیشتر ویدئوی هوشمند این تکنولوژی حاضر در همه جا را دوست خواهند داشت. به عنوان یک پاداش، میزان آموزش و پشتیبانی تا حد زیادی کاهش یافته است و چه کسی از این موضوع ناراضی خواهد بود؟

 حذف موانع ورود
کلمات “استقرار ویدئو کنفرانس” ممکن است شما را با تصور دربر داشتن هزینه هایی گزاف و تجهیزات مورد نیاز بسیار، دچار یاس و نا امیدی کند. اما دوران سرمایه گذاری های کلان در زمینه تکنولوژی با قابلیت هایی که ممکن است هرگز به دست نیاورید، به پایان رسیده است. امروزه می توانید هر چیزی که احتیاج دارید، در زمان مورد نیاز به دست آورید. گام های مالی فراوانی که پیش از این برای رسیدن به ویدئو های HD تجاری از سرویس های وب کنفرانس رایگان و بی کیفیت مورد نیاز بود، به طرز چشمگیری کاهش یافته است. مجازی سازی و نرم افزارهای پیشرفته تر به این معناست که می توانید استراتژی های ویدئویی خود را از مراحل پایین شروع کرده و به هنگام نیاز، به سادگی و با هزینه هایی کمتر از قبل، توسعه دهید. این عمل، کاملا هوشمندانه است.

 تجربه سیستم های ویدئویی هوشمند را اکتشاف کنید.
دوران سیستم های پیچیده و گران قیمت به پایان رسیده است. امروزه، هر کسی که ارتباطات ویدئو کنفرانس را در نظر دارد، باید به سیستم های ویدئویی هوشمند توجه داشته باشد. کاربران باید به قدرت کار با ویدئو دسترسی داشته باشند، بدون اینکه از تکنولوژی پشت پرده آن اطلاعی داشته باشند.
ویدئوی هوشمند به معنی راهکاری بصری و آسان برای استفاده است و تکنولوژی آن برای تیم های آی تی آشنا است.